۷ شهریور ۱۳۹۰، ۱۲:۲۴

51 پروژه مخابراتی در گلستان افتتاح شد

51 پروژه مخابراتی در گلستان افتتاح شد

گرگان - خبرگزاری مهر: 51 پروژه مخابراتی با اعتباری بالغ بر 24 میلیارد ریال، به مناسبت هفته دولت در استان گلستان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، استاندار گلستان پیش از ظهر دوشنبه در این مراسم گفت: در استان گلستان هزار و 314 پروژه افتتاح و عملیات اجرایی 120 پروژه نیز آغاز می شود.

جواد قناعت افزود: از بین یک هزار و 314 پروژه افتتاحی 51 پروژه مربوط به شرکت مخابرات است.

وی تصریح کرد: برآورد هزینه 120 پروژه ای که شاهد آغاز عمیلیات اجرایی آن هستیم برابر با هزار و 314 پروژه افتتاحی است.

وی ادامه داد: در 5 ماهه اول سال جاری شاهد 6 اتفاق بزرگ در استان بودیم که شامل آغاز عملیات اجرایی سد نرماب چلچای در مینودشت با اعتبار 4 هزارو 500 میلیارد ریال، افتتاح پنج هزار و 60 واحد مسکن مهر، آغاز عملیات اجرایی بیمارستان 320 تختخوابی آیت الله طاهری، آغاز عملیات اجرایی خط آهن گرگان اینچه برون، افتتاح کارخانه سیمان پیوند گلستان در گالیکش و افتتاح  نیروگاه هزار مگاواتی برق علی اباد می شود.

وی تصریح کرد: نیروگاه برق علی اباد و کارخانه سیمان پیوند گلستان در گالیکش با حضور رئیس جمهور افتتاح شد و نیروگاه برق علی آباد برای اولین بار در کشور به دست بخش خصوصی و کمتر از زمان مقرر افتتاح شد و یک سوم برق تولیدی خود را به استانها و یا کشورهای همسایه صادر می کند.

استاندار افزود: در کشور 8 منطقه مرکز داده ها وجود دارد که استان گلستان یکی از آنهاست.

استاندار گلستان ادامه داد: از شرکت مخابرات استان گلستان انتظار می رود تا به شرکتی تبدیل شود که پیشتاز در توزیع اطلاعات و ارتباطات است و از نسل جدید تکنولوژی ارتباطی و همگرایی در ارائه سرویسها استفاده می کند.

وی افزود: از جمله دیگر انتظارات از شرکت مخابرات استان شامل: فراهم کردن اینترنت پر سرعت در همه شهر ها و روستاهای استان، پوشش کامل ارتباطات  سیار در همه جاده های استان، به روز رسانی  واگذاری تلفن های ثابت و سیار، ارتقای جایگاه مخابرات استان در سطح کشور است.

وی گفت: اکنون مخابرات استان در بین 31 استان کشور جایگاه مطلوبی ندارد.

قناعت تاکید کرد: ظرفیت و توان زیادی در استان وجود دارد و باید از ان به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.

وی ادامه داد: هر سال در گزارش دهی ها به دنبال کار نو و تنوع هستیم  ولی ضعف در این زمینه در دستگاههای اجرایی دیده می شود و انتظار می رود تا نوآوریهای بیشتری مشاهده و به سمت رویکرد اغنایی بروند.

کد خبر 1395179

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha